Ingin menyertai kelas? Isi form ini

Name:
Email Address:
FB
Phone No
Lokasi Anda
Ingin Menyertai Kelas Di Lokasi Mana?

Form provided by Freedback.
Sila BACA syarat dan Silibus kelas. serius sahaja isi Form ini, JANGAN buang masa Anda dan masa SAYA.

Rabu, 16 Disember 2009

Tips menjahit Langsir

Sering kali pertanyaan didalam kelas Langsir saya,
"mengapa jahitan saya senget sedangkan saya telah meletakkan jarum peniti?? "

Disini saya berikan sedikit tips untuk para peminat langsir semua. dah tips ini juga boleh diguna pakai dalam menjahit apa pun, sedari baju, cadar, kusyen dan sebagainya.
semoga tips ringkas ini memberi manfaat buat semua.


Pin kan bahagian yang ingin dijahit seperti gambar diatas.


Mulakan langkah menjahit seperti biasa, dan jangan lupa laraskan mata jahitan lebih besar dari mata jahitan menjahit pakaian.


Tanpa membuka jarum peniti anda, teruskan menjahit dengan melanggar jarum peniti yang telah di pinkan tadi.

Selesai jahitan tanpa membuka pin peniti.


Siap, hasilnya... Langsir anda tidak senget lagi setelah bersusah payah meletakkan jarum peniti.


Tips
- Jarum di letakkan menegak. (lihat gambar)
- Mata jahitan lebih besar untuk langsir
- Apabila menjahit tidak membuka pin, teruskan menjahit, langgar jarum peniti.
- Tak patah jarum ke? tak patah, sebab kedudukan menegak.
SeLaMaT MenCuBa....

2 ulasan:

  1. betullah naiz....senang kalau buat macam tukan...btw...terimakasih dgn tips tu:)

    BalasPadam
  2. ok kakina. harap ini dapat membantu. thanks

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails